image

1400/11/29

سیدفول (بذرمال روی 65%)

سیدفول (بذرمال روی %65)

Seedfol (Zn 65%)

بذر مال کردن با کود مایع سیدفول (روی 65%) یعنی آغشته نمودن بذر قبل از کاشت با این ترکیب که باعث افزایش قدرت جوانه زنی بذر، افزایش حجم ریشه، استقرار بهتر و مناسب گیاهچه می شود.‎ بعد از کاشت بذر در خاک، جوانه‌زنی سریع و یکنواخت بسیار حائز اهمیت است. از مزایای دیگر بذرمال با ترکیبات حاوی روی، حفظ بذر از شرایط استرس‌زای خاک مثل کمبود رطوبت و حمله قارچ‌های بیماری‌زای خاکی است. از بدو ورود بذر به دنیای خاک، مشکلات بی‌شماری از قبیل پوسیدگی بذر، بیماری گیاهچه و عوامل بیماری‌زا در کمین بذر هستند. بنابراین، بذرمال کردن با کود مایع سیدفول (روی 65%)، به نوعی ایجاد یک گارد حفاظتی برای بذر در خاک است. محلول بذرمال روی کیاسبز، حاوی 65 درصد روی میباشد و از این جهت بعنوان یک کود تامین کننده عنصر روی در مراحل اولیه رشد گیاهچه عمل می کند و علاوه بر آن باعث ضد عفونی شدن بذور و مقاوم شدن آنها در برابر بیماری های قارچی می گردد.

 

خصوصیات کود مایع سیدفول (65%):

  • افزایش قدرت و سرعت جوانه زنی بذر
  • رشد سریع و افزایش حجم ریشه
  • استقرار بهتر و مناسب گیاهچه و پنجه زنی
  • حفظ بذر از شرایط استرس‌زای خاک مثل کمبود رطوبت
  • ضد عفونی شدن بذور و مقاوم شدن آنها در برابر بیماریهای قارچی

 

ترکیبات کود مایع سیدفول (65%):

ترکیبات

w/w

w/v

روی کل

%39

%65

 

 مقدار و زمان مصرف کود مایع سیدفول (65%):

محصولات

مقدار مصرف

نحوه مصرف

ذرت

5-4 لیتر به ازای هر تن بذر

بذرمال نمودن به دو روش زیر قابل انجام می­ باشد:

  •      مقدار کافی از بذرمال روی را با بذرهای خیس شده در داخل مخزنی بشکه مانند مخلوط نمایید و بذرها را 5 تا 10 دقیقه آغشته نموده و پس از خشک شدن بذرها، عملیات کشت را انجام دهید.

 

  •     بذارها را بر روی پلاستیک پهن کرده و مقدار لازم از محلول بذرمال را با آب (با نسبت 1 به 2) مخلوط نموده و سپس بوسیله سمپاش روی بذور اسپری نمایید و همزمان خوب به هم بزنید تا بصورت یکنواخت آغشته شوند. پس از خشک شدن، بذور آماده کشت می باشند.

غلات

4-3 لیتر به ازای هر تن بذر

برنج

6-4 لیتر به ازای هر تن بذر

پنبه

8-6 لیتر به ازای هر تن بذر

کلزا

6-4 لیتر به ازای هر تن بذر

آفتابگردان

6-4 لیتر به ازای هر تن بذر

 

توجه:

  • قبل از اختلاط با سایر سموم و کودها تست اختلاط پذیری انجام شود و پس از اطمینان از سازگاری فیزیکی در سطح کـمی از مـزرعه آزمایش و در صورت مثبت بودن اختلاط می توان آن را در سطح وسیع به کار برد.

 

  • مسئولیت هرگونه استفاده نادرست به عهده مصرف کننده می باشد.