image

1400/11/29

کاب فول

کاب فول

CaBfol   کلسیم بور

کود مایعی ویژه محلول پاشی درختان میوه، سبزی و صیفی جات و کشت های هیدروپونیک است که از غلظت بالای کلسیم به همراه بُر و آمینو اسید برخوردار بوده و کیفیت محصول را تضمین می کند.

✅ کلسیم یکی از عناصر ضروری برای رشد و نمو گیاهان است. این عنصر در دیواره سلول های گیاهی وجود دارد. کلسیم کارکرد اسیدهای آلی را تعادل بخشیده و در رشد سلول های گیاهی و قابلیت نفوذپذیری آن ها نقش دارد.

✅ کاربرد کلسیم به صورت محلولپاشی برگی قبل از برداشت و یا غوطه وری میوه های برداشت شده در محلول کلسیم در اکثر درختان میوه، ناهنجاری های بعد از برداشت مثل نرم شدگی میوه، فرورفتگی های ایجاد شده در سطح میوه در طول انبارداری را کاهش می دهد.

مصرف کود مایع کاب فول در رفع سریع کمبود کلسیم در گیاهان دارای کمبود اثر گذار است .همچنین به تولید میوه های مرغوب تر با بافت سفت تر و محکم تر ، با قابلیت انبارداری بهتری کمک می کند . علاوه بر این مصرف این کود از بروز عوارض لکه تلخی سیب، ترک خوردن انار، لکه برگی در سبزیجات، پوسیدگی گلگاه در هندوانه و گوجه فرنگی و نرم شدگی کیوی جلوگیری می کند

 

کاب فول باعث افزایش قدرت باروری دانه گرده و بهبود گل، رفع سریع کمبود کلسیم در گیاهان دارای کمبود، تشکیل میوه با بافت سفت تر و محکم تر و همچنین افزایش قدرت انباری محصول می شود.

 

ترکیبات کود مایع کاب فول:

عناصر

W/W

W/V

کلسیم محلول

%7

%9

بر محلول

%2 %2.6

 

مقدار و زمان مصرف کود مایع کاب فول:

محصول

زمان مصرف

مقدار مصرف

درختان میوه دانه دار و هسته دار

پس از تشکیل میوه- دو نوبت در دوره رشد میوه

4-2 لیتر در هزار لیتر آب در هکتار

گوجه فرنگی، خیار هندوانه، خربزه، توت فرنگی

شروع گلدهی - بعد از گلدهی- تشکیل میوه

3-2 لیتر در هزار لیتر آب در هکتار

 

توجه:

  • قبل از اختلاط با سایر سموم و کودها تست اختلاط پذیری انجام شود و پس از اطمینان از سازگاری فیزیکی در سطح کمی از مزرعه آزمایش و در صورت مثبت بودن اختلاط می توان آنرا در سطح وسیع بکار برد.