image

1400/11/29

اوره فسفات

کود مایع اوره فسفات (کود کامل)

Urea Phosphate

  اوره فسفات کودی است که بیشترین حلالیت را در میان کل ترکیبات فسفره دارد. همچنین ترکیبی مختص اسیدی کردن خاک های آهکی و قلیایی است که با کاهش pH محیط و حذف بی کربنات آب موجب حلالیت بالاتر عناصر ریزمُغذی می شود. اوره فسفات مایع کیاسبز با کاهش سختی آب به طور مؤثری موجب جلوگیری از رسوب گذاری در لوله ها و تجهیزات آبیاری قطره ای، دریپرها و نازل ها گشته و هرگونه نیاز به شستشوی اسیدی و تعویض زودهنگام تجهیزات را برطرف می سازد. اوره فسفات مایع نقش بسزایی در افزایش ریشه زایی در ابتدای کاشت، کمک به پنجه زنی و استقرار گیاهان گلخانه ای و زراعی همچون گندم، جو، ذرت، سبزیجات، صیفی جات و… دارد. همچنین سبب توسعه ریشه و افزایش قدرت جذب درختان و محصولات باغی در ابتدای فصل می گردد. نقش مؤثر اوره فسفات در افزایش تعداد غوزه های پنبه و جلوگیری از کوتولگی بوته ها، بهبود کیفیت غده ها در سیب زمینی، جلوگیری از پیچ خوردگی برگ ها در انگور، بهبود شکل گیری مغز در گردو و جلوگیری از ترشح صمغ بر روی شاخه مرکبات به اثبات رسیده است.

 

ترکیبات کود مایع اوره فسفات:

عناصر

W/W

W/V

نیتروژن کل

%10

%13

فسفر قابل جذب

%25

%31

 

خصوصیات کود مایع اوره فسفات (کود کامل):

  • بیشترین حلالیت در میان کل ترکیبات فسفره
  • مناسب برای خاكهای آهكی و قليايی
  • جلوگیری از رسوب گذاری در لوله ها و تجهیزات آبیاری قطره ای، دریپرها و نازل ها
  • افزایش ریشه زایی در ابتدای کاشت، پنجه زنی و استقرار گیاهان گلخانه ای و زراعی همچون گندم، جو، ذرت، سبزیجات، صیفی جات
  • توسعه ریشه و افزایش قدرت جذب درختان و محصولات باغی در ابتدای فصل

 

مقدار و زمان مصرف کود مایع اوره فسفات (کود کامل):

این محصول به آرامی به تانکر آبیاری اضافه می گردد تا زمانیکه پی اچ آن به حدود 6 الی 5/6 کاهش یابد و سپس با آب تانکر می توان آبیاری کرد.

 

توجه:

  • محلول پاشی با محلول های دارای pH کمتر از 5/4 می تواند موجب برگ سوزی بشود، قبل از محلول پاشی pH محلول را کنترل کنید. این محصول در سیستم های هیدروپونیک قابل استفاده نیست.

 

  • قبل از اختلاط با سایر سموم و کودها تست اختلاط پذیری انجام شود و پس از اطمینان از سازگاری فیزیکی در سطح کمی از مزرعه آزمایش و در صورت مثبت بودن اختلاط می توان آنرا در سطح وسیع بکار برد.