image

1397/09/19

گلخانه‌داران مراقب دمای گلخانه‌ها باشند
حقیقت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

یک مقام مسئول گفت: با توجه به کاهش دما در نیمه شمالی کشور به گلخانه داران توصیه می‌شود، مراقب دمای گلخانه‌های خود باشند.

گلخانه‌داران مراقب دمای گلخانه‌ها باشندمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه تا هفته آینده خبری از بارش باران در مناطق جنوبی نیست، اظهار کرد: براین اساس کشاورزان تا 25 آذر می‌توانند کشت گندم در این مناطق را انجام دهند.

وی گفت: با توجه به کاهش دما در نیمه شمالی کشور به گلخانه‌دارانتوصیه می‌شود که به سبب افت دمای صبحگاهی سوخت مورد نیاز جهت مراقبت از گلخانه‌های خود را تامین کنند و همواره دامداران در واحدهای دامداری کشیک شبانه را برقرار کنند تا مشکلی برای بره‌های تازه متولد شده پیش نیاید.

به گفته حقیقت، زنبوردارانی که کندوهای آنها در مناطق جنوبی کشور مستقر است، توصیه می‌شود که در صبح هنگام مراقب کندوهای خود به دلیل افت دما باشند.


بیشتر بخوانید: هشدار هواشناسی به کشاورزان/کشاورزان نوار غربی برای کشت غلات تا فردا زمان دارند


مدیرکل شبکه پایش هواشناسی ادامه داد: با توجه به کاهش دمای زیر صفر در مناطق مرتفع و کوهپایه ای، باغداران مراقبت های لازم را به عمل آوردند.

وی در پایان تصریح کرد: باغدارانی که اقدام به برداشت انار کردند و تا کنون اقدام به انتقال آن به محیط های سرپوشیده نکردند، توصیه می‌شود که محصولات خود را به دلیل افت دما به مکان های سرپوشیده انتقال دهند.

برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان کشاورزی