image

1396/12/13

ضرورت مشارکت همگانی برای گسترش جنگل ها و فضای سبز در کشور
 

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با مشارکت همگانی باید به دنبال توسعه و گسترش جنگل ها و فضای سبز کشور باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان جنگل ها، خلیل آقایی نقش رسانه ها را در ترویج فرهنگ منابع طبیعی بی بدیل خواند و گفت: رسانه ها مهم ترین رکن ارتباطی با مردم هستند و می توانند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مهم کشوری اثر گذار بوده و بسیاری از مسایل با اهمیت جامعه نظیر منابع طبیعی و محیط زیست را به اولویت های مهم تبدیل کنند.

آقایی تصریح کرد: یک درخت می تواند در یک سال اکسیژن دو نفر انسان را تامین کند،گردوغبار و منو اکسید کربن را جذب و اکسیژن تولید نماید. بنابراین رسانه ها هستند که می توانند درباره اهمیت کاشت درخت و فواید آن به جامعه و افکار عمومی اطلاع رسانی کنند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امنیت اکولوژیک پایه و اساس امنیت جامعه است و اگر دقیق به اطراف زندگی خود بنگریم در می یابیم همه حیات و زندگی انسان ها و موجودات وابسته به منابع طبیعی است و صاحبان رسانه ها به عنوان یک اقدام مسئولانه و انسان دوستانه می توانند در مصاحبه با مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و افراد تاثیرگذار در جامعه سوال بپرسند که امسال چند درخت کاشته اند؟!

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین اضافه کرد: منابع طبیعی متعلق به همه آحاد جامعه است و وابسته به سازمان خاصی نیست و در راه حفظ و توسعه منابع طبیعی باید بسوی مردم دست خود را دراز کنیم و با مشارکت همگانی به دنبال توسعه و گسترش جنگل ها و فضای سبز کشور باشیم.

وی گفت: طبق سنت حسنه هر ساله برای سفره هفت سین عید نوروز گندم، جو و حبوبات پرورش می دهیم و در روز سیزده بدر آن را در طبیعت رها می کنیم و بدون اینکه فوایدی از آن حاصل شود به راحتی از دست می روند این در حالی است که می شود در این راستا کاری ماندگار انجام داد و به جای سبزه، یک نهال در گلدان رشد دهیم و در روز طبیعت آن را در پارک و یا باغچه حیاط منزل بکاریم تا منفعت آن به همگان برسد و این می تواند به عنوان یک پیشنهاد جایگزین و عام المنفعه مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.