image

1397/08/14

یک چهارم چای مصرفی تولید داخل است/پرداخت ۹۴ درصد از مطالبات چایکاران
جهان ساز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رئیس سازمان چای گفت: امسال یک چهارم چای نیاز داخل در کشور تولید و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

روز//پرداخت 94 درصد مطالبات چایکاران/یک چهارم چای مصرفی تولید داخل استحبیب جهان ساز، رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی جاری اظهار کرد: امسال 112 هزار و 736 تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 220 میلیارد تومان از چایکاران سراسر کشور خریداری شده است.

وی از پرداخت 94 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون 206 میلیارد و 300 میلیون تومان از بهای برگ سبز خریداری شده به چایکاران پرداخت شده است.

جهان ساز ادامه داد: از مجموع ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده حدود 126.7 میلیارد تومان مربوط به سهم دولت و 93.6 میلیارد تومان سهم کارخانه هاست که دولت 100 درصد سهم خود را به چایکاران پرداخت کرده است و 14 میلیارد تومان مابقی مطالبات مربوط به سهم کارخانه های چای سازی است که بتدریج به حساب تولیدکنندگان واریز خواهد شد.


بیشتر بخوانید: رشد ۶ درصدی تولید برگ سبز چای/۸۷ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد


به گفته رئیس سازمان چای، امسال از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده 25 هزار و 366 تن چای خشک تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.

وی در پایان نیاز مصرف سالانه چای خشک را 105 هزارتن اعلام کرد و افزود: با توجه به تولید 25 هزار و 366 تن چای خشک در سال جاری، یک چهارم نیاز داخل در کشور تولید و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان کشاورزی